<<  Επιστροφή ::

Δ Η Μ Ο Σ Ι Ε Υ Σ Ε Ι Σ

 

Επιλέξτε τη χρονολογία των Δημοσιεύσεων:

    | 2000 |  | 2001 |  | 2002 |  | 2003 |  | 2004 | | 2005 |

 

(2005)


Papanikolaou, K. and Grigoriadou, M. . Modelling and Externalising Learners’ Interaction Behaviour. In Proceedings of the "Learner Modelling for Reflection, to Support Learner Control, Metacognition and Improved Communication between Teachers and Learners (LeMoRe05)" workshop in the context of AIED2005, Amsterdam, Netherlands, July 2005, 52-61. Pdf

Grigoriadou M., Tsaganou G., Learner Modelling Computer Network Text Comprehension in RETUDIS. The IADIS International Conference: Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2005) Porto, Portugal, 14 -16 December 2005 (under publication).

Grigoriadou M., Tsaganou G., Cavoura Th. Historical Text Comprehension Reflective Tutorial Dialogue System. Educational Technology & Society Journal, Special issue, 8(4), 2005, (under publication).

Gouli. E., Gogoulou, A., Papanikolaou, K., Grigoriadou, M. How to Qualitatively + Quantitatively Assess Concept Maps: the case of COMPASS. In Proceedings of the 12th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2005), Amsterdam, Netherlands, July 2005, 804-806. Pdf

Papanikolaou, K., Grigoriadou, M., Alexi, A., Samarakou, M. Designing Project-based Adaptive Educational Systems. 2005 WSEAS International Conference on ENGINEERING EDUCATION, Athens, Greece, July 2005, 53-59. Pdf

Gouli. E., Gogoulou, A., Papanikolaou, K., Grigoriadou, M. Evaluating Learner’s Knowledge Level on Concept Mapping Tasks. In Proceedings of the 5th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT2005), Kaohsiung, Taiwan, July 2005. Pdf

Gogoulou, A., Gouli, E., & Grigoriadou, M. (2005). Analysing Learner Interaction in an Adaptive Communication Tool. In Proceedings of the 12th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED2005): Workshop on Representing and Analyzing Collaborative Interactions: What works? When does it work? To what extent?, (Amsterdam, July 18-22). Pdf

Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2005). ACT: A Web-based Adaptive Communication Tool. In T. Koschmann, D. Suthers & T.W. Chan (Eds.) Proceedings of Computer Supported Collaborative Learning (CSCL): The next 10 years, (Taipei, Taiwan, May 30 - June 4), 180-189. Pdf

Gouli, E., Gogoulou, A., Grigoriadou, M., & Samarakou, M. (2005). Supporting and Guiding Learners’ Collaboration Through a Structured Adaptive Communication Tool. In Proceedings of the ED-MEDIA 2005, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, (Montreal, Canada, June 27 - July 2), 3671-3678. Pdf

Samarakou, M., Grigoriadou, M., Gouli, E., & Gogoulou, A. (2005). Supporting Individualized Learning + Collaborative Learning + Assessment: The case of SCALE. In Proceedings of the WSEAS Engineering Education Conference 2005, (Vouliagmeni, Athens, Greece, July 8-10). Pdf

Cavoura Th., Tsaganou G., Grigoriadou M., Koutra D., Samarakou M. Learning History in the Constructive Hypermedia Environment of KASTALIA. Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (ED-MEDIA 2005), Canada, 2398-2403, 2005.

Stathacopoulou R., Grigoriadou M., Samarakou M., Magoulas G. D., Using Simulated Students for Machine Learning. Ιn: Proceeding of the 7th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS2004), August 30 -September 3 , 2004, Maceio, Brasil, Springer-Verlag, Lecture Notes in Computer Science, Vol 3220, p. 889-891.

Stathacopoulou R, Magoulas GD, Grigoriadou M., Samarakou M., Neuro-Fuzzy Knowledge Processing in Intelligent Learning Environments for Improved Student Diagnosis. Information Sciences, (2005), 170 2(4), p 273-307.

Παπανικολάου, Κ.Α., Γόγουλου, Α., Γλέζου, Κ., Γρηγοριάδου, Μ. Εναλλακτικές Διδακτικές Προσεγγίσεις για την Έννοια της «Διαδικασίας», 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο “Διδακτική της Πληροφορικής”, Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005. Pdf

Αλέξη, Α., Παπανικολάου, Κ.Α., Γρηγοριάδου, Μ. Πρόταση Διδασκαλίας που Συνδυάζει Συνθετικές Εργασίες και Μελέτη Περιπτώσεων – Εφαρμογή στη Σχεδίαση Προσαρμοστικών Εκπαιδευτικών Συστημάτων, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο “Διδακτική της Πληροφορικής”, Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005. Pdf

Γουλή, Ε., Γόγουλου, Α., Παπανικολάου, Κ.Α. και Γρηγοριάδου, Μ. Προτάσεις Αξιοποίησης των Εννοιολογικών Χαρτών στο Μάθημα της Πληροφορικής, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο “Διδακτική της Πληροφορικής”, Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005. Pdf

Παπανικολάου, K.A., Γρηγοριάδου Μ. Σχεδιάζοντας WebQuest Σενάρια Μαθημάτων με βάση Πολλαπλές Πηγές Πληροφορίας για τη Δομή, Λειτουργία, Αναβάθμιση Υπολογιστή, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, Μάϊος 2005. Pdf

Παπανικολάου, K.A., Γόγουλου Α., Γλέζου, Κ., Γρηγοριάδου Μ. MIA ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΔΟΜΗ: «ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ» + MicroWorlds Pro, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, Μάϊος 2005. Pdf

Γλέζου, Α., Γρηγοριάδου Μ., Παπανικολάου, K.A. Προτάσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης Logo-like περιβάλλοντος στο Γυμνάσιο, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, Μάϊος 2005.

Λαλάκου Ν., Ανδρινοπούλου Π., Τσαγκάνου Γ. Γρηγοριάδου Μ. Μοντέλο Εκπαιδευόμενου για Κατανόηση Κειμένου Πληροφορικής -Xαρακτηριστικά Δικτύων Υπολογιστών. Πρακτικά 3oυ Πανελλήνιου Συνέδριου "Διδακτική της Πληροφορικής", Κόρινθος, 2005. Pdf

Μαραγκός Κ., Γρηγοριάδου Μ. Η Δυναμική των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη διδακτική πράξη, Σύρος, 13-15 Μαίου 2005.

Γλέζου Κ., Σταμούλη Ε. , Γρηγοριάδου Μ., Εναλλακτική Προσέγγιση διδασκαλίας της δο΅ής Επιλογής για Αρχάριους Προγρα΅΅ατιστές ΅ε Αξιοποίηση του MicroWorlds Pro. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο “Διδακτική της Πληροφορικής”, Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005. Pdf

(2004)

Papanikolaou K.A. and Grigoriadou M. Accommodating learning style characteristics in Adaptive Educational Hypermedia. In: G.Magoulas and S.Chen (eds.): Proceedings of the Workshop on Individual Differences in Adaptive Hypermedia in AH2004, Part I, Eidhoven, Nederlands, 22-26 August 2004, 77-86.

Tsaganou G., Grigoriadou M., Cavoura Th. W-ReTuDiS: a Reflective Tutorial Dialogue System. 4rd Panellenic Conference with International Participation "Information and Communication Technologies in Education" (ETPE2004), Athens, 2004, p. 738-746. Pdf

Grigoriadou M., Tsaganou G., Cavoura Th., Dialogue- Based Personalized Reflective Learning, The 4rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT2004,) Aug. 30-Sept 1, Joensuu, Finland, 2004, 266-270 .

Κάββουρα Θ., Κούτρα Δ., Τσαγκάνου Γρ., Γρηγοριάδου Μ., Η Σημασία της Οργάνωσης της Ιστορικής Πληροφορίας στο Περιβάλλον της ΚΑΣΤΑΛΙΑΣ για τη Συγκρότηση της Ιστορικής Γνώσης (The Importance of Organizing Historical Information in KASTALIA Environment for the Construction of the Historical Knowledge). 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση" (ETPE2004), Αθήνα, 2004 σελ. 607-616. Pdf

Gouli, E., Gogoulou, A., Papanikolaou, K.A., Grigoriadou, M. Designing an Adaptive Feedback Scheme to Support Reflection in Concept Mapping. In: G.Magoulas and S.Chen (eds.): Proceedings of the Workshop on Individual Differences in Adaptive Hypermedia in AH2004, Part I, Eidhoven, Nederlands, 22-26 August 2004, 126-135.

Kornilakis, H., Grigoriadou, M., Papanikolaou, K.A., Gouli, E. Using WordNet to Support Interactive Concept Map Construction. 4th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 30 August-1 September, 2004, Finland.

Gouli, E., Gogoulou, A., Papanikolaou, K.A., Grigoriadou, M. COMPASS: An Adaptive web-based COncept Map Assessment tool. In the Proceedings of the First International Conference on Concept Mapping, Pamplona, Spain, September 2004.

Stathacopoulou R., Samarakou M., Grigoriadou M., Magoulas G. D., A Neuro-Fuzzy Approach to Detect Student's Motivation. Ιn: Proceedings of the 4th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, (ICALT 2004) August 30 - Sept 1, 2004, Joensuu, Finland, IEEE Computer Society Press, p 71-75.

Κανίδης Ε., Γρηγοριάδου Μ., Βοσνιάδου Στ., Γόγουλου Αγ., Αξιοποίηση Λογισμικού Προσομοίωσης.
Πρακτικά 4ουΠανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση" (ETPE2004), Αθήνα, 2004 σελ. 607-616. Pdf

Κανίδης, Ε., Γρηγοριάδου, Μ., Βοσνιάδου, Σ., & Γόγουλου, Α. Πλαίσιο Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων και Διδακτικής Αξιοποίησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προσομοίωσης. Στο Γρηγοριάδου, Μ, Ράπτης, Α., Βοσνιάδου, Σ., & Κυνηγός, Χ. (Επιμ.), Πρακτικά 4ου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή για τις «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ETPE2004), Αθήνα, Σεπτέμβριος 2004, Τόμος Β, 143-152.

Αρχή  


(2003)


Papanikolaou K., Grigoriadou M., Kornilakis H. and Magoulas G.D. Personalising the Interaction in a Web-based Educational Hypermedia System: the case of INSPIRE, User-Modeling and User-Adapted Interaction, 13 (3), 213-267, 2003.

Magoulas, G.D., Papanikolaou, K.A. and Grigoriadou, M. Adaptive web-based learning: accommodating individual differences through system's adaptation, British Journal of Educational Technology, 34 (4), 511-527, 2003.

Tsaganou G., Grigoriadou M., Cavoura Th., Experimental Model for Learners' Cognitive Profiles of Historical Text Comprehension, International Journal of Computational Cognition, 1(4), 31-51, 2003.

Tsaganou G., Grigoriadou M., Cavoura Th., Koutra D., Evaluating an Intelligent Diagnosis System of Historical Text Comprehension, Expert Systems with Applications, 25(4), 493-502, 2003.

Gouli, E., Gogoulou, A., Grigoriadou, M.: A Coherent and Integrated Framework Using Concept Maps for Various Educational Assessment Functions. Journal of Information Technology Education, Vol. 2 (2003) 215-240

Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M. (2003). Adopting exploratory + collaborative learning in an adaptive CSCL environment for introductory programming. In supplementary Proceedings of Artificial Intelligence in Education 2003, Volume VII, Innovations in Teaching Programming, 417-424.

Gouli, E., Gogoulou, A., & Grigoriadou, M. (2003). Ascertaining what the students already know. In Proceedings of the ED-MEDIA 2003, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications Conference, Honolulu, Volume 2003, Issue 1, pp. 2377-2380

Kanidis V., Grigoriadou M. Design and evaluation of a Cache memory Simulation Program, Proceedings of the 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2003), 2003, Athens.


Αρχή  

 



(2002)

Gouli, E., Papanikolaou, K., Grigoriadou, M. (2002).
Personalizing Assessment in Adaptive Educational Hypermedia Systems.
Ιn: P. De Bra, P. Brusilovsky, and R. Conejo (eds.): Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-based Systems. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 2347, 153-163. Berlin Heidelberg : Springer-Verlag.

Αρχή  

 



(2001)

Gouli, Ε., Kornilakis, Η., Papanikolaou, Κ.Α., Grigoriadou, Μ. (2001).
Adaptive Assessment Improving Interaction in an Educational Hypermedia System.
Human Computers Interaction 2001, Panhellenic Conference with International Participation, pp 217-222, Πάτρα.

Αρχή  

 

 



(2000)

K.A. PAPANIKOLAOU, G.D. MAGOULAS, & M. GRIGORIADOU,
"Computational intelligence in adaptive educational hypermedia", In Proc. of the International Joint Conference on Neural Networks, Como 2000.

M. GRIGORIADOU, Y. COTRONIS, K.PAPANIKOLAOU,
"Simulations as cognitive tools in a hypermedia system". The First Research Workshop of EDEN "Research and Innovation in Open and Distance Learning", Prague, March 2000

K.A. PAPANIKOLAOU, G.D. MAGOULAS, M. GRIGORIADOU,
"The role of the educational material for personalised learning in a web-based course". The First Research Workshop of EDEN "Research and Innovation in Open and Distance Learning", Prague, March 2000

M. GRIGORIADOU, K.A. PAPANIKOLAOU,
Learning Environments on the Web: The Pedagogical Role of the Educational Material.
Submitted to THEMES in Education, Mikropoulos T., Skordoulis C., Koleza E., Katsikis A., Jimoyiannis A. (eds.), Leader Books, 2000.

K.A. PAPANIKOLAOU, G.D. MAGOULAS, & M. GRIGORIADOU,
"A connectionist approach for supporting personalized learning in a Web-based learning environment".
Submitted to International Conference on Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-based Systems, Trento, Italy, August 2000.

 

  Επιστροφή
 
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ-ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ